mandag 12. mars 2012

de beste



har laget sjokoladekjeks i dag for jeg bryr med ikke om framtiden. ikke det at jeg er redd for å bli feit, men fordi jeg har matteprøve i morgen. men det går sikkert fint. vil bare si at de kjeksene er de beste jeg vet, og jeg skal aldri, og jeg mener aldri miste den oppskriften. for å unngå dette legger jeg den ut her, for å spre den så mye som mulig. just in case jeg mister den

30 gr kakao
1/2 ts bakepulver
150 gr smør(romtemperert)
120 gr brunt sukker(ikke tenk at det ikke har så mye og si, og så tar du bare hvitt sukker. det er det brune      sukkeret som er hemmeligheten)
50 gr hvitt sukker
1 ts vaniljesukker
1/4 ts salt
100 gr sjokolade
175 gr hvetemel

bland alt sammen til det blir mykt nok til at du kan lage små eller store baller. la de være en cm tykke, for da blir de myke inni. oppskriften er nok til ti store og fjorten små. sånn cirka. stek de i ca 10 min på 160 C. ps: den verste feilen du kan gjøre(utenom det med sukkeret, er å steke de for lenge!!) lykke til






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

leave a note