lørdag 10. september 2011

mmmm


jeg stod opp tidlig i dag. gikk til butikken. og nå har jeg laget knekkebrød. du skal få oppskriften nå. jeg fant den på passion4baking.

du trenger:

4 dl havregryn
4 dl susperdupergrovt mel
1 dl solsikkefrø
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl gresskarkjerner
1 ts salt
1 ss honning
7 dl vann
(hvis du vil kan du ha oppi litt kokos også. det gjorde jeg)

slik gjør du:

bland alt det tørre godt. så heller du oppi vannet og honningen. fordel deigen på to brett, og bryk fingrene til å fodele det gjevnt utover. nå skal du dele knekkebrødet i biter, så ta de i den formen du vil. stor eller små. dette er den enkleste delen. det er stekningen som er komplisert.

sett brettet inn i ovnen på 150 C. vent i 40 min, og legg knekkebrødene på rist. sett de i inn i ovnen med døren på gløtt i ti mnutter. ta de ti minutter til med lukket dør. ta ut og avkjøl. supergodt med brunost.





det ferdige resultatet. ha en fin helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

leave a note